Friday, January 02, 2009

HIJRAH 1430





"Hijrah ini memang susah, hijrah ini memang payah, hijrah ini menuju Allah, dihujungnya HASANAH..........."


(dipetik dari suntai lirik)


Salam Hijrah kepada semua........

saya melihat tahun baru ini sebagai satu dunia baru untuk saya....Kenapa?? pelbagai perkara,peristiwa,kenangan sepanjang 2008M/1429H yang dilalui cukup mengenalkan saya erti kedewasaan........ dalam tahun ini pelbagai fasa saya telah lalui..... semuanya mematngkan saya tentang erti hidup.......kisah Hijrah Rasulullah habibina menjadi pengajaran........ Sirah ar-Rasul mengajar kita supaya berhijrah............ sememangnya Tiada hijrah selepas fathul Makkah melainkan niat dan amal............. bermula hari ni,mari bersama............. kita berubah...........



Persoalan saya kepada anda.............

Bagaimana Hijrah fizikal(Dari mekkah ke madinah) boleh menjadi Hijrah Minda?................


Fikirkan dan aplikasikanlah............

No comments:

Post a Comment